Wednesday, February 9, 2011

kembali ke malaysia

salam semua kawan...

selamat hari lahir angah moga panjang umur dan murah rezeki.....

masa bulan 11 baru ni aku terfikir bila pulak dapat balik msia ni.. nak sambung belajar bagi selesai pastu baru nak balik.. tapi hasrat tak kesampaian.. hehehe... baru pi 2 bulan dah kena balik.. aduihhh. nasik balik free.. tapi nak pi nanti dt kena kuar juga.. susah betul la.... semasa di mesir... exco anak negeri penang tel aku, depa tanya nak balik tak.. aku kata klu boleh tak nak balik.. tapi depa kata klu tak nak balik kena isi borang akuan kata klu terjadi apa2 kerajaan tak tanggung... aku pun terfikir 2 3 kali gak... aku gtau kata aku nak balik orang yang terakhir sekali... sbb dalam ingtan ku klu keadaan ok takyah balik tpi apa yang dirancang tak kesampain.. kita merancang allah yang menentukan.. aku orang pertama kena balik... panggilan dari exco penang aku terima ketika tgh tido dan depa kata suruh aku siap... bayangkan orang tgh tido dgr berita tu.. kalut sampai tak ketahuan... hehehe.. klu aku sorang mungkin aku leh isi tapi memandangkan ada peneman jadi kena kuar juga dari bumi mesir... dan masa tu mungkin masa tu aku fikir aku tak nak balik msia dan ingin pergi ke syria... aku pelajar syria dan bukan pelajar mesir.. dimesir aku hanya teman isteri tercinta ku ja... selepas bt keputusan untuk kuar dari mesir ke jeddah... aku pon bertanya2 untuk kesyria... tapi susah pulak sbb fligt takda... masa tu pon dt tgh takda juga.. tpi dok berdoa juga untuk ke syria.... banyak kali tanya pegawai2 tu tapi takda keputusan juga... mereka lebih berharap pelajar balik ke msia juga... jadi terpaksa bt keputusan lain pulak iaitu untuk pulang ke msia... dan sekarang aku dah dmsia...
sampai ja umah tgk berita kot2 ada muka aku.. tgk2 ada.. malu pulak.. hehehe... nampak muka sendiri dalam tv.... hehehehe banyak pulak wartawan tanya... ehehehehe
keadaan dmesir ok ja.. tapi dah orang suruh balik gak.. kita pon balik.... berat dihati kata takyah balik sbb kita tau keadaan makin ok... tapi sekrang bila dah balik nak cri dt nak sambung belajar balik pulak.... oohhhhohohhohoh duit dimana kau............ hehehehe
doakan kami supaya mudah selalu....

insyallah lepas saya letak gambar2 keadaan dimesir.. tapi bukan banyak pon... hehehe...

3 comments:

Bunga Rampai said...

Salam Senyum-man,

Dok tengok berita tivi agak merisaukan juga. Alhamdulillah dah ada kat Malaysia. Sabar ... pelan-pelan cari duit, insyaAllah dapat sambung belajar lagi. Mudah-mudahan dipermudahkan segala urusan.

Cik Nad said...

nasib baik kamu tak apa2.. alhamdulillah..

Aku Cikni Ahnie said...

apa2 hal pun dah sampai malaysia ni, syukur Alhamdulillah... semoga dpt cpt kumpul duit nak blk ke sana semula...