Friday, October 31, 2008

sibuk....




minggu lepas sibuk sbb ular masuk umah.. tpi ular pon tak jumpa2 pon.. hai pelek tul.. mungkin ular tu dah kuar kot,,, harap2 gitu la... dia datang nak beraya pastu dah nak hbs dah bulan perayaan ni dia kuar la.. hehehehe(pemikiran yang tak leh pakai...)
sibuk sibuk sibuk... (buat2 sibuk ja.. hehehe). macam2 kerja nak kena buat sbb nak sambung pelajar balik dah, rasa bulan ni kot aku balik syria untuk sambung belajar, benda-benda yang perlu aku buat (nak senarai lah.. hehehe) ialah...
1) nak buat posport lain kerana posport sebelom ni rosak...


yang kiri tu pasport lama... yang kana tu pasport baru ku.. lawa tak?

2) nak cari alamat orang2 yang baik hati nak bg derma untuk aku nak sambung belajar.. (ini kerja yang paling susah nak bt)

salah satu lampiran untuk surat minta subangan hehehehe.... faham tak apa yang ditulis.( aku pon tak faham..hehehe)


3) nak cari tiket nak balik syria (bukan aku yang cari tpi aku bt2 sibuk ja.. hahahha)

4) nak cari duit nak nak p sana.. (dt tak cukup lagi)

5) nak cari barang nak bawa balik syria...(dt takda nak cari apa.. hehehehe)

6) nak memperlawakan umah aku yang dah sedia lawa ni... (tulis ja buat tak pon.. )




lawa tak jalan masuk umah aku dan umah aku sekali la... hehehehe

jadi bila ada free time tak tau nak bt apa baik aku tulis2 ja apa2 yang aku suka.. hehehe.. itu yang masa aku jadi sibuk... hehehehe



menulis2 ketika boring.....

41 comments:

farah aminuddin said...

cantik khat tu...
oh so skang kt malaysia la ek?

faridmw said...

(farah aminuddin)

terima kasih.... yup sekarang da dkt msia lagi...insyaallah buln ni balik sana.

e-leeyana said...

dah terima dah hehe tinkiu...jgn lpe bkk e-mail...tuh ade permintaan tuh....wahhh da nk blek ke....all da best ye...

fiezafadilla said...

cantikla khat tu. takde ke rasa2 nak tulis ala2 nama nor affiza fadilla pastu pos kat kite? hehehhe...

shadeXsen said...

kite kawan 'DAN' kan?
balik syia leh x beli jubah kt kite? kite nk beli jubah dubai...tp mehel lah kt msia...jubah syia ok kot!heheheh~ (permintaan xteragak2!)

faridmw said...

(e-leeyana)

yup.. cuti dah nak abih dah... kena blik dah la.. insyallah bila da masa leh la...

(fiezafadilla)

insyallah boleh... tpi tak tau nak eja...

(shadeXsen)

yup kita kawan "dan"
insyallah leh tpi tak tau lawa ka tak.. dkt sini harga berapa?

cHeRyNa PiReS said...

lawanye tulisan....boleh tak ajar sha buat macam tuh?

* ayu * said...

best of luck farid..
semoga Allah prmudahkan segala urusan farid..
amin...

faridmw said...

(cHeRyNa PiReS)

rasa tak lawa mna pon... hehehe.. leh ja tolong ajar..

(* ayu *)

amin... insyallah tima kasih...

shadeXsen said...

saya gurau jer...xper. nnti klu ader JODOH dgn awak kan leh lah pki jubah SYIA lak...hihhi~ gurau2!

arsaili said...

salam...nak ke Syria semula yer..semoga dipermudahkan

echah_syed said...

dok penang ker seberang perai..??

sambung citer ulaQ tu..

taboQ belerang kat luar keliling rumah sbb dia alergic belerang..

rasenyer dia dah kuar tuu sbb dia mane bole dok lelama dlm umah..dia rindu kat famili dia gak ekeke :p

faridmw said...

(shadeXsen)

heheheeh.. klu ada jodoh bukan saja jubah.. makanan dia pon leh makan... hehehe

(arsaili)

yup, nak blik sana dah.. sbb dah lama dah cuti.. hehehe, rasa nak belajar pulak..

(echah_syed)

dok seberang prai..
ooooo.. luar rumah..
rasa dah kuar kot.. takkan dia leh nyorok lama2..

shadeXsen said...

insyaAllah. klu Allah mahu, siapa pn bisa bJODOH. SAYA dan MAKANAN, SAYA dan JUBAH, mungkin SAYA dan KAMU...hihhi.gurau lg...hihihi.

Mdm.Zend said...

Wah..buat persiapan nak sambung belajar ye...belajar rajin-rajin semuga cemerlang dan jadi orang yg berguna dikemudian hari...

kuIna Jentayutiara said...

farid... setiap tahun company akak akan mengeluarkn zakat atau sedikit sumbangan kpd pelajar2 yg akan melanjutkn pelajarn ke timur tgh. Cuba lah, insyaAllah.

contact akak on email.

aNIe said...

Salam...Faridmw...dah nak balik syria balik ke?...dah habis raya pun kan?

naz ilyn said...

Salam..

alahai..dan nak balik dah..tak per ler nak belajarkan..

p/s: moga segalanya selamat..

13may said...

betul laa...memang cantik khat tuh :)

WanHidayat said...

Salam...demo balik Teganu ko???....bestnyeeeee....

yonna bebot =) said...

cantiknya khat tu!!!!!

tuliskan nama saya boleh? =)
request ni :D hee

oh,study luar negara ke? hee

balik syria nk ikut laa!!!haha

Bunga Rampai said...

Salam,

Orang yang sentiasa sibuk adalah orang yang akalnya sentiasa bekerja ;)

Bila balik Syria?

PENDEKAR said...

aku cuma nak meninggalkan senyuman

:-)

sultan said...

eh... ko dah bg duit raya kat ular tu x. sian dia dtg beraya x dpt duit raya. haha...

Mak Su said...

wah... byknya azam farid ni.... semoga berjaya, maksu nak buat pasport jugak, nak ikut kamu ke syria, tapi utk supping aje ler. boleh tak?

kecik said...

blog ini sgt best!!!!!

faridmw said...

(shadeXsen)

mmg banyak mungkin.. hehehe

(Mdm.Zend)

amin... terima kasih atas semangat tu....

(kuIna Jentayutiara)

terima kasih kak..
insyallh nanti frd cuba...

faridmw said...

(aNIe)

orang kata raya sebulan... ni dah lebih sebulan kira dah abih raya dah la.. hehehe.. nak kena p blajar pulak la...

(naz ilyn)

cuti lama dah.. kena beljr pulak...

(13may)

terima kasih.... hehehehe

faridmw said...

(WanHidayat)

balik kampung ker? best3x hehehehe

(yonna bebot =))

nak ikut jom la...
insyallah klu nak suruh tolong tulis.. tpi tak lawa mana pon la.. hehehe
yup, ngaji luar...

(Bunga Rampai)

setuju sangt... hehehe,,
bulan ni juga dalam hujung bulan ni...

faridmw said...

(PENDEKAR)

dipersilakn....

(sultan)

itu la, nanti klu tak bg tak nak kuar pulak,... mmg betul la ular tu... hahahaha

(Mak Su)

dipersilakn maksu.. mmg best p shoping dkt sana,, hehehe
azam ja banyak bila nak bt tak larat..

(kecik)

yerker... terima kasih.. hehehe

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

khat?cantik
watashi kalo tulis jawi je
musti ustazah rotan tgn
buruk!!!

*actually tulisan melayu ke..english ke..japanese ke..semua mmg buruk
ahahaha

echah_syed said...

dah siap paspot..?? :)

TedungS said...

pandai kau buat khat tu. selamat pulang ke syria

nanonano said...

rase2nye,
ular tu dah msuk beg kamo kut??
ye la..die pun tringin nkg syria tuu..
eyh? syria? skrg femes tudung syria kat sni..
uhhh len kali bley kirim kat kamo ekk..
ekekkek :D

p/s: slamat pulang ke syria smule..

haslina said...

salam
semoga ALLAH permudahkan urusan Farid.amin ya rabil alamin.

Redbloodsnow said...

pssttt bile balik syria t...antakan ler ole² dr syria ke cnie...hikssss :P

bez x kat syria farid?

Ibnurashidi said...

Dah cukup duit tiketnye?
Polis Jordan garang dan ego tak?kekeke

A t i Q a h said...

Um..renew passport mahal tak? Huhu.

Selamat menguruskan apa yang patut ye. :)

faridmw said...

(Hana-Ni-Mo-Nai2)

yang buruk itu la seni.. bukan senang orang nak bt mcm tu..

hehehehehe...

klu farid tulisan jepun dan english mmg tak lawa juga

(echah_syed)

pasport nak bt sat ja..

(tedungs)

tal lawa mna pon;.. ada yg lagi cekap...

faridmw said...

(haslina)

amin.............

(Redbloodsnow)

insyalah boleh..

bez juga...

(Ibnurashidi)

tak cukup lagi..
polis syria tak garang tpi ego tu ada... semua polis arab sama ja...

faridmw said...

(nanonano)

klu nak ikut blik syria dia kena gtau dulu.. sbb nak kena buat pasport..ular pon kena pasport juga..
hehehhe
boleh ja klu nak pesan.. hehehe

(atiqah)

renew pasaport 300 juga..
klu tak salah la. farid bt baru sbb yang lama rosak..