Thursday, October 23, 2008

berjaga-jaga...


aduih(loghat utara) hehehehehe.... ular masuk dalam umah pulak... takutnya.. apa nak buat ni... sampai la tak jumpa2 lagi... kelmarin selapas keluar bilik air aku ternampak ular apa ntah.. besar dan panjang juga.. warna kuning... dari kelmarin sampai sekrang dok cari tapi tak jumpa2 lagi... ni yang buat aku seram tak tentu arah ni.. nak tido pon tak senang..aku berkata dalam hati ... "hai ular keluar la jgn la ganggu kami" dah la aku suka tido dkt ruang tamu.. buat2 tgh tido dia datang kat aku mampus aku... semalam aku mmg berjaga2 sampai nak tido pon tak leh sbb takut...



tgk bawah almari kot2 ada ular..


bawah rak gambar.



bawah kursi...


bawah rak juga...

bawah almari...

tkut punya pasal terpaksa aku ambil kersi panjang diruang tamu hadapan ke ruang tamu tgh kerana takut... inilah tempat tido aku yang paling tak selesa kerana tkut ular datang masa aku tido...

mmg tak selesa tido atas kursi tu... mmg tak leh nak tido nyenyak.. tu yang aku letak lettop dpn tu habuan leh tgk internet sambil berjaga2 tkut ular mai...

bg sapa2 yang tak takut ular.. mai la tolong tangkap.... hehehehehehe..

54 comments:

BaYu SenJa said...

ait,
hang bukan ngaji nak pikat ulaq ka?
haha,
jangan taakuut.
kalau kau takut, aku pun takuuut....

arsaili said...

salam..errk takutnya. Orang kata kena azan dulu yer dan cuba buru ular tu keluar...kalau dia tanak keluar baru bole bunuh..betul ker? takut jin ...umm entahlaa

faridmw said...

(bayu senja)

itula... dulu ngaji la... tpi ngaji tak hbs... hahahaha...

(arsili)

tak tau.. pernah juga dgr.. tpi ular pon tak jumpa2.. hehehe dok dalam ketakutan lagi ni..

Redbloodsnow said...

wakaakkakaka...sampai g2 sekali hang pi carik ular tuh yek..hikhikhik
Zie rase dh blah bye² kowt ular tuh dr umah farid :P

dah² x yah takot² lg... ^_^ ehee

naz ilyn said...

Salam..

errk..akak memang takut ngan ular..kalau akak pun cam tu gak..tak leh tido takut..tapi kata orang binatang berbisa takut ngan garam..mana tau boleh cuba.

p/s kalau pergi perkehmahan camner tu..nak elak binatang berbisa datang kat khemah kite..

echah_syed said...

dah kuar kot..sbb dia tak bole idup lelama kalo tak mkn..

pepandai jer combi :p

cptt gi beli belerang..tabuQ keliling umah :)

bila sambung study??

Ad Rifza said...

Ingatkan ular dtg dlm mimpi..ngeh3.. Sembur jer ridsest or shieldtox segenap ruang..lama2 takde laa tuu...takpun ianya cuma jelmaan kot?..hehe...

Mdm.Zend said...

saya dah pernah kene dah...ular hitam duduk berlengkar atas bekas air plastik bawah singki tertutup ngan kertas suratkhabar...siap terambik nak alihkan..
Cuba farid intai-intai kat tempat yg ala-ala sejuk camtu..ataupun jgn-jgn dah masuk dlm peti ais kut..hihihi

puterikurekure said...

uishhh...
takut la!
geliiii.......

haslina said...

salam...kata orang tua2 klu ular masuk rumah adalah sebab kerana ada NAZAR yg pernah kt buat dan kita da dapat apa yg di NAZARkan tu tp kt belum lagi 'pembayaran' NAZAR tu...

* ayu * said...

takut nya!!!
take care!

sultan said...

panggil bomba beb. bole ke...

tintaHati said...

tinta rasa ular tu nak masuk meminang saudara....hehehe...maksudnya sama ada saudara farid akan dipinang atau masuk meminang...hehehe...

e-leeyana said...

ehhh~ senang je nk cri ular tu...cube kemas sume2 la g ade kt bwh2 almari, rak, kerusi, meja tu...meh sy tlg kemaskn kekeke...ptt la ular sukeee~

~akuni~ said...

Ni kalau umah kat utara mmg lar camtu, InsyaAllah dia dah keluag dah, tumpang lalu saja tu... jgn jadi macam sy dah lar... dulu balik beraya di perlis (tahun 2006 kot), anak ular masuk dalam beg pakaian. Lepas raya dah balik shah alam jumpa ular tu dah mati celah2 baju masa dok punggah beg!

Bayukk said...

salam kenal.

hati - hati jer...

kalau dlm mimpi...kena kejar ular ada makna tu...:p

ku tak sempurna said...

sriiii... aku org yg pertama akan larikkkk bila dgr ularrrr... binatang yg sgt ku takuti... eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Mak Su said...

ckp mcm tu pun tak per, tapi ular pun tak suka garam kasar, boleh dicampak2kan ke ular tu (org tua2 kata ler)

banat @ saffa @ hazwani said...

haha~gelak saya baca entry ni. kelakar sebab ada orang yang begitu jujur mengatakan ketakutan pada haiwan; especially boys.

macam nilah baru normal. ada orang tu, takut tapi buat2 xtakut:P anyway, semoga malam2 awak disulami mimpi yang berular2

putera_asQalan said...

kah3x..

biar je la ular..

ziarah kejap je..

nanti die kuar r..

haha..

*uish,bahaya tu bro...[+_+]

farhanaLicious said...

ular datang beraya. uhu~

*salam ziarah gak.

farah aminuddin said...

mesti xtng kalau nk tido. hati risau kot2 ade ular masuk

faridmw said...

(redbloodsnow)

jgn la... klu sekali kena makan tak habs sbb kena bisa dia leh membwa maut... nauzubillah... minta2 mcm tu la...

(naz ilyn)

yerker binatang berbisa tkut dgn garam..
tula klu dalam perkemahan atau dkt mana saja farid rasa kita guna ayat pelindung.. sperti ayat kursi.. semoga allah menjaga kita dari binatang buas..

(echah syed)

yerker klu tak makan dia tak leh hidup? (ye tak ye juga..) hehehe..
nak tabur belerang dalam umah ka atau luar umah? ular dok dalam umah...

faridmw said...

(ad rifza)

real2 bukan mimpi... hehehe.. klu sembur ridsist boleh takut berlawan sembur pulak.. nati dia sembur bisa dia kalah ridsest.. hehehe... jelmaan???????

(Mdm.Zend)

dah tgk dah.. klu dia masuk peti ais mampus la dah banyak makanan sedap2 nanti dia makan hbs pulah.. ehehehehe... mungkin dia berlindung dari hujan kot.. sbb kan 2 3 hari hujan tak henti2..

(puterikurekure)

geli bercampur takut jadi seram... eiiii...

faridmw said...

(haslina)

yerker.. tpi tak ingt la nazar apa.. mcm mna nak bt ni....

(* ayu *)

tula .. mmg takut pon.. insyallah...

(sultan)

boleh rasanya.. kerana tkut seekor ular bakar sebiji umah pastu panggil bomba.. mesti dia mai.. hehehe

faridmw said...

(tintaHati)

takkan ular tu nak masuk minang manusia.. mungkin ada ular betina dalam umah ni kot.. dia mai tgk ular betina tu kot.. (aku tau ka ular yg aku tgk tu jantan ka betina.. hehehe..) mungkin kami yang nak masuk meminang sbb kami takda saudara perempuan.. hehehehe.. mungkin kami masuk minang orang.. sapa la yang bakal dipinang tu... hehehehe

(e-leeyana)

ish malu la nak gtau... tapi klu nak mai tolng kemas ok ja.. hehehehh.. nak kemas tpi bz hehhe..

(~akuni~)

hrap2 mcm tu la.. biar la dia kuar.. takut juga klu jadi mcm tu... nasib mati klu hidup lagi dalam bag tu.. tak tau la...

faridmw said...

(Bayukk)

salam kenal..
klu dalam mimpi mungkin ada maksudnya..tpi ini kenyataan...

(ku tak sempurna)

sama la kita berdua.. klu ular ni tak berani aku...

(Mak Su)

ooo yerker... nak lempar garam tu dkt mana?

faridmw said...

(banat @ saffa @ hazwani)

takyah la nak tunjuk berani sampai memakan diri.. nak tunjuk hero pon tak guna klu diri tak beranai.. hehehe.. tpi mmg aku tak berani.. hahahaha.. jgn la minta mimpi ular2.. minta la mimpi bidadari ka.. hahahaha

(putera_asQalan)

kih3x
klu ziarah sat2 gau la leh aku siapkan apa yang patut.. hehehehe ni ziarah lama sampai tak kuar2...

(farhanaLicious)

klu nak datang beraya gtau la.. leh sediakan kueh raya.. tpi dah abih la.. ni datang mengejut.. pastu takmau kuar2 dah.. tu yang takut tu..

faridmw said...

(farah aminuddin)

mmg takdapat dinafikan.. tak senang tido ni..

Zalisa Maz @ ZN Isa said...

ular kuning? ular apa yek? ish, tak pikir, tak nak pikir. Hehehe

Yatie said...

seramnya .. mungkin dah kuar umah tak perasan kot ...

A t i Q a h said...

Salam..wahh..
kalau saya pun mesti takut. Huhu.

kawaii_desu said...

kita pun takut ulaq

mana tau ada ulaq masuk rumah?? (mula start loghat utara)

haru sungguh sampai tak blh tidoq, kes naya tu.

kalau kat sini panggil bomba saja, habis geledah satu rumah...

kita dah 2 kali menatang tu masuk rumah...
sekali tu dah la kita tgh semput, tak pi skolah, kucing kita pi hambat masuk duduk betui2 bawah sofa yg kita baring...

eeeeeeeeeee

the latest tu masuk bilik my grandma, lepak melingkaq atas railing curtain, black cobra, scarry...

benda tu rasanya takut jugak kat serbuk belerang

Tirana said...

Macam mana dik? Dah jumpa ke belum ular tu? Kak tirana rasa dia dah keluar dah...Kalau tak keluar lagi tentu dia dah mati kelaparan..


P/S Susah benar nak masuk blog adik ni..Dah cuba banyak kali asyik dapat blank page aje...

faridmw said...

(Zalisa Maz @ ZN Isa)

tok kata ular tedung sela... takutttt...

(Yatie)

harap mcm tu la...

(A t i Q a h)

itula.. saya rasa ramai lgi yg takut..heheheh

faridmw said...

(kawaii_desu)

taassub utara.. hehehe
nampak masa kuar tandas pastu nampak ular dok bergerak bawah almari.. besar juga la..
kerana takutsamapi nak tido pon tak senang..
tula.. tok kata klu limau nipis pon ular takutjuga.. ni pon tak tau dia kuar tak lagi..

(tirana)

harap klu tak mati pon dia kuar la... takuttt...
tak tau la napa tak leh buka.. kak selalu buka guna apa?

Kekanak Tokyo said...

hmm..lama tak dengar kesah ular masuk umah ni.

Kat sini ular tak banyak. Stakat ni tak nampak pun agi.

Hu hu~

Selamat menangkap ular!

SlumbeRaja said...

isk ular... seramnye... kuning? ade belang2 itam tak... kalo yer name dier ular katam tebu... sekali patuk sure trus bye-bye... dah dpt tangkap ke blm?

yonna bebot =) said...

waaa
ular!!!!!!
ishh..
gelinye!!

sampai la ka tak jumpa? huh

MiSZuE said...

huiks..geli n takut hehe

kuIna Jentayutiara said...

kantoi....

ssssss... ulaq air tak idup dlm umah cm mugkin sesat jalan. Bwh almari tu stsen bagus utk tedung selar!

~mardihah~ said...

huhuhuuuuhu...

macam ada orang nak meminang farid jek..ahaks

sya said...

Atas kosi tu ular pun leh naik tau... jgn rasa selamat sangat.. he he he

faridmw said...

(Kekanak Tokyo)

yerker tak banyak.. sama la dgn syria.. tak banyak juga.. jrang dgr pasai ular dkt sana...
klu saya bukan selamat tangkap ular tpi selamat larikan diri dari ular... hehehe

(SlumbeRaja)

tak dapat tangkap lagi.. itula klu ular yang berbisa.. sekali patut mmg berbahaya... tpi ular ni takda belang.. tok kata ular tedung sela...

(MiSZuE)

klu geli leh pegang lagi... klu tkut leh cabut lari ja..

faridmw said...

(kuIna Jentayutiara)

kantoi???????
napa la dia cari bawah almari tu stesen dia.. napa tak dkt stesen kereta api ja jadi stesem dia...

(yonna bebot =))

sampai la tak jumpa lagi... masih tetep berjaga2...

(~mardihah)

hehehe.. mungkin sekarang perigi cari timba... hahaha sapa la yang bertuah nak masuk minang ni...

faridmw said...

(sya)

jangan takut2kan mcm tu.. dah takda tempat paling tinggi dah nak tido... hehehhe

shahril aley said...

bahaya tu
lelagi kalau berbisa
minta2 die dah klua dr rumah ko

Sastri said...

salam... kalau saya, takut ada, geli-geleman pun ada... ular ni memang dalam senarai 'takut' weh... :D

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

eeee...watashi yg baca ni pun dh meremang bulu roma

dh dapat cari lom farid?

inna hayati said...

salam...ular elbino kot.mungkin ular nak datang beraya tak?

kawaii_desu said...

haha

hayati, ulaq nak datang beraya haha

farid, dah settle ka pasai ulaq tu?? raplah sungguh

su said...

nampak cam bawah almari...dah dpt tgkap lom?

huhuhu! ngeri sungguh!

Bunga Rampai said...

Salam,

Orang kata itu petanda ada orang akan masuk meminang :))

hangeng said...

Das Bettelarmband existiert als thomas sabo online Schmuckstück bereits seit Jahrzehnten. sabo schmuck Ursprünglich wurde es getragen, um sich von nahestehenden thomas sabo charm Menschen Anhänger „zusammenzubetteln“ und dadurch ein Schmuckstück zu besitzen, thomas sabo glaube liebe hoffnung das eine ganz persönliche Geschichte erzählen konnte. Nicht selten wurde es weiter vererbt thomas sabo und immer wieder in jeder Generation mit neuen Anhängern erweitert. thomas szabo Auch heute noch ist das Bettelarmband ein sehr beliebtes Accessoire. thomas sabo armbänder Und auch heute noch verbirgt es oftmals schmuck thomas sabo ketten Geschichten in sich, die eine ganz persönliche Bedeutung für seinen Träger bzw. seine Trägerin haben. Die einzelnen thomas sabo onlineshop Anhänger, die man an das Bettelarmband anbringen kann, können ganz unterschiedlichen Ursprungs sein. Einige thomas sabo ohrschmuck kauft man sich vielleicht selbst, andere lässt man sich von lieben Mitmenschen schenken und verbindet so mit dem Anhänger immer eine schöne Erinnerung.