Monday, July 23, 2007

selesai kerja....

Alhamdulillah selesailah kerja aku yang selama tertangguh akibat kesebokkan...
kerjanya tak banyak tp memerlukan masa yang panjang untuk melakukan.. iaitu kerja bersihkan perpustakaan... walaupun banggunan yang kecil tp mengambil masa yang la untuk membersihkannya... arghh susah gile nak bersihkannya...
tp sekarang dah siap rasa lea jaaaa... leh la rehat secukupnya... leh la sambung talaqqi balik lepas ni.. klu tidak letih bersihkannya sampai talaqqi pon tak p..... tapi itu hanya alasan ja.. klu nak seribu daya tak nak seribu dalih tul tak????
kierja yang jadi lama tu sebab rajin tertangguh oleh kesebokkan benda lain.. jadi lepas ni tak leh dan tak mau dah la tanguh2 kerja lagi... buat nyusahkan badan ja sebab kena buat lama... benda yang sikit klu ditangguhkan jadi lama... masalah tu.... jadi lepas ni aku tak mau tangguhkan kerja lagi...
ambil kesalahan yang lama jadikan sebagai iktibar untuk hari yang mendatang

lepas nileh la kau mula buat kerja lain lak... leh la rehat sikit.. ni9 kalau tidak masa cuti ku banyak di perpustakaan ja... kalau habis untuk membaca ok juga, ni habis untuk mengemas ja...

semoga allah merahmati kita semua...

7 comments:

BaYu SenJa said...

salam...

bagus la kena jaga maktabah, soh jaga tandas baru tau..
kuikuikui

faridmw said...

{bayu senja}

tul juga tu.. tapi kalau jaga tandas leh minta 50 sen sorang klu sapa yang nak msuk, leh la juga himpun duit...tapi klau jaga maktabah leh dapat pahala...

bang_gugar said...

salam,

kerja selesai dah..

nasi mandi hak yg hang habaq nak belanja tu tak selesai lagi..

hehehe
(",)

tintaHati said...

Salam kunjung balas ;) Oh hang geng BAYU dan GUGAR ka? Nak join depa berzanji gak ka? ;P Hehehe...gurau2x

Best la keja kat maktabah hari2 dapat baca kitab! Maktabah mana? Boleh pinjam free..hehe..

K senyum selalu ;P

khairunnisa a.k.a kieron said...

salam...

keje keje keje...
huh...takkan penah abis..hehe.
salam perkenalan...
'kejelah kamu ibarat kamu akan hidup seribu thn lg,beribadahla kamu seakan kamu akan mati esok hari'peringatan buat diri sendiri yg selalu sgt mals...arghh,bykknye keje...huhu

faridmw said...

(baggugar)
ok ja.. tp thn depamn la klu nak belanja pon sbb duit takda la...

senyum sokmo..

(tintahati)
pinjam buku free la.. best juga jaga sbb leh baca buku lain klu boring.. nak pinjam ker....




(khairunnisa')
tul tu.. kerja takkan habis sampai bila2... kalau dah mati baru abih kerja kita sbgai seorang insan..
salam perkenalan.

bang_gugar said...

salam,

aku doa bagi hang murah rezeki..

hehehe
(",)