Monday, July 30, 2007

Handphone ku….

inilah antara hp yang pernah gunakan sebelum ini

Aku pernah menggunakn banyak hp sebelum ni… klu nak disebutkan mmg banyak la, tak salah ku lebih dari 3 kot.. tp ke semua hp yang ku gunakan sebelom ni ku tak dapat membezakan yang mna baik dan yang mana kurang baik....sbb aku tak minat hp kot... semua ku guna ku rasa sama ja.... itu yang pelik tu... kalau nak dibandingkan dgn segelintir manusia yang tidak puad mengikut hawa nafsunya sentiasa menukar hp mereka kepada yang lebih mahal... peliknya.... tak tugikah mereka tu.... asyik menukar hp ja... leih baik duit mereka itu simpan untuk benda yang lebih berfaedah lagi seperti pergi membuat haji ker umrah ker.... kan itu lebih baik...

Apabila difikirkan balik tak ada gunanya tukar hp... guna lah sehingga rosak baru tukar... saya ada melihat orang sini, kanak2 yang bersekolah rendah pun sudah menggunakan hp yang mahal..... apakah faedah bg mereka yang bersekolah rendah menggunakan hp yang mahal sedangkan mereka itu masih bersekolah rendah lagi....

Saya pon ada juga terfikir untuk tukar hp tp apabila berfikir balik dah la susah nak kumpul duti untuk membeli hp lama takkan senang nak tukar hp kot....

Di Malaysia saya ada melihat seorang anak denagn keluarganya yang menggunakna hp... saya melihat ayanhnya menggunakan hp murah sahaja tp anaknya menggunakan hp yang mahal.... mungkin lah si ayah tak minat kepada hp kot... setiap orang lain minatnya.... jd tak heranlah si ayah menggunakan hp yang murah...

p/s ; hargailah setiap harta benda yang kita milliki... gunakanlah ia sebaik mungkin.....mungkin suatu hari nanti benda yang kita anggap tak berfaedah itu memberi banyak manfaat kepada kita....

11 comments:

akirasuri said...

Salam kunjungan balas..

hu hu hu.
di malaya.
budak-budak sekolah lebih maju.
seawal sekolah rendah sudah ada hp yang mahal-mahal.
terlalu dimanjakan?
mungkin.

tintaHati said...

Amboi byknya hp...kalo ada yg masih blh digunakan blh tak dermakan satu kpd saya?

ehem: Saya tak pernah menukar kecuali ia benar2 rosak...hehe...

khairunnisa a.k.a kieron said...

waaaa....kayanye slalu tukar hp.
kte ni nk tukar hp pk byk kali...nk kene tgk duit lg...huhu.setakat ni br 2 hp je...hihi

faridmw said...

(akirasuri)
itulah sebab utama... mungkin duit yang membeli hp mahal itu diberiakn kepad manusia yang lebih memerlukan...

(tintahati)

semua hp orang... saya cuma pinjam ja...


(khairnnisa)
bagusla klu tak tukr hp selalu... tukar la bila ianya betul2 rosak...

achik said...

salam...

saya pun pelik org yg suka tukar2 hp.. cepat bosan? nak ikut trend terkini? mmm.. hp saya skang ni pun 2nd hand adik saya.. nak tukar casing pun 'kemut' kdg2.. ni kan plak nak tukar hp slalu.. hehe ;p

nUr@dDeEn said...

salam tuan rumah.

henpon skang nih makan lama dibeli, makin susut nilainya. Rasa rugi la plak. Tapi saya lebih suka henpon yg sedia ada skang. biarpun murah dan tak canggih sangat! :)

Sunan_Jati said...

wah bnyk nyo.....


heheheh....

adeh bebdak la untung betui... semua mudah dan senng.. x smaa mcm kiter dulu :P

Awwaab said...

kunjungan balas...

:D
handphone biarlah sekadar boleh berbicara dan bermesejan... canggih tapi tadak duit takleh guna 3g juga.. ke camana?

ingat2, pakai 3310 sampai dah tak detact coverage. baru lah ada orang belikan yang baru. nokia 3310 tu pon org bagi. nombor pun orang belanja.. he he.. top up aje sendiri. duit fama.

Sunan_Jati said...

wah,,,

sila hapdet

kehkehkeh :P

faridmw said...

(achik)

bukan awak saja yang pelik... saya pon sama ... mungkin itu hobi yang paling bermakna kot bg depe semua...


(nur@dden)

yer ler... bersyukur ja apa yang kita ada.... makin lama makin moden itu sebabnya harga makin turun....


(sunan jati)

itu la budak2 sekarang untung sangat kerana hendak senangja dapat... sepatutnya mereka patut bersyukur la kan... kerana dilahirkan dimasa sekarang...

(awwab)

tul tu... kita guna hp untuk mesej ngan tel ja.... jd klu nak guna yang mehal puin kadang rugi gak... kalau hilang kan merana... buat penat himpun ja duit. saya 3310 yang paling seronok guna.

hangeng said...

Das Bettelarmband existiert als thomas sabo online Schmuckstück bereits seit Jahrzehnten. sabo schmuck Ursprünglich wurde es getragen, um sich von nahestehenden thomas sabo charm Menschen Anhänger „zusammenzubetteln“ und dadurch ein Schmuckstück zu besitzen, thomas sabo glaube liebe hoffnung das eine ganz persönliche Geschichte erzählen konnte. Nicht selten wurde es weiter vererbt thomas sabo und immer wieder in jeder Generation mit neuen Anhängern erweitert. thomas szabo Auch heute noch ist das Bettelarmband ein sehr beliebtes Accessoire. thomas sabo armbänder Und auch heute noch verbirgt es oftmals schmuck thomas sabo ketten Geschichten in sich, die eine ganz persönliche Bedeutung für seinen Träger bzw. seine Trägerin haben. Die einzelnen thomas sabo onlineshop Anhänger, die man an das Bettelarmband anbringen kann, können ganz unterschiedlichen Ursprungs sein. Einige thomas sabo ohrschmuck kauft man sich vielleicht selbst, andere lässt man sich von lieben Mitmenschen schenken und verbindet so mit dem Anhänger immer eine schöne Erinnerung.