Saturday, July 14, 2007

aksiden....

baru-baru ni, dalam tahun ini juga la.. saya balik dari kelas, dalam kul 1 lebih mcm tu la... dalam keadaan letih dan tension... saya naik servis ( nama pengangkutan awam sini ) sambil menikmati keindahan sini... dgn kecantikan ciptaan yang maha esa... sambil- sambil tu dok berangan la sikit... apa bila nak samapi ja dkt rumah.. dgn kesesakan jalan yang menyakitkan hati.. saya perhatikan sorang pemuda melintas jalan, biasa la orang sini..klu melintas bukan nak tengok kiri kanan.. saya pon perhatikan dia.. dia pon melintas... dalam memerhatikan pemuda tu melintas. saya mengalihkan pandangan saya ke tempat lain seketika.. apabila saya paling balik ke arah pemuda yang melintas tu sebentar tadi.. saya tengok pemuda tu dah tiada, hanya tinggal kasutnya ja ditengah-tengah jalan.. saya tanya orang sebelah saya yang dok dalam servis tu, mana pemuda yang melintas tadi.. dia kata pemuda tadi kena langgar ngan teksi.. saya pon pandang belakang balik untuk melihat pemuda tadi, saya melihat pemuda itu berlari ditengah jalan.. ingatkan untuk apa, untuk berlari mengambil kasutnya yang tercabut masa aksiden tadi... saya lihat semua orang dalam servis tu ketawa.. kasut lebih penting dari nyawa dia..

No comments: